Gyorskereső

termékteszt ● teszt ● nébih ● vakteszt ● vitaminok ● hungarikum ● egészség ● ásványi anyag ● adalékanyag ● gyümölcs ● kolbász ● prémium ● minőség ● trappista sajt ● füstölt ● sajt ● parasztkolbász ● szárazkolbász ● kenőmájas ● zöldség ● májas ● élelmiszerárak ● szabálytalanság ● kacsazsír ● felfüggesztés ● libazsír ● ellenőrzés ● húspép ● margarinos kifli ● nosztalgia kifli ● kifli ● ksh ● foszlós kalács ● fonott kalács ● kalács ● e-szám ● tej ● fehér bab ● vesebab ● négerbab ● párizsi ● élelmiszer-ellenőrzés ● gyöngybab ● bab ● bírság ● tejtermék ● felvágott ● húskészítmény ● húsüzem ● fűszerpaprika ● szennyezettség ● zsírsavak ● cukor ● sertéshús ● kenyér ●

Miért olcsóbbak a nagy üzletláncok polcain található termékek?

Azt mindenki sejti, hogy egy olyan cég, amely sok és nagy üzletekkel rendelkezik, nagyobb eséllyel tud nagy mennyiséget eladni, mint egy „helyhez kötött” kis élelmiszerbolt. A gyártóknak ez az érdekük, minél kevesebb költséggel minél több árut eladni.

Azt mindenki sejti, hogy egy olyan cég, amely sok és nagy üzletekkel rendelkezik, nagyobb eséllyel tud nagy mennyiséget eladni, mint egy „helyhez kötött” kis élelmiszerbolt. A gyártóknak ez az érdekük, minél kevesebb költséggel minél több árut eladni. Az üzletláncok behozhatatlan előnye a nagyságukban, területi lefedettségükben és nagy tapasztalatukban rejlik. Folyamatosan vizsgálják a vásárlói igényeket, mely termékekből mennyi fogy, mely’ árszinteken mozog leginkább az áru, egyáltalán, mire van szüksége a fogyasztónak? Lehet szidni őket, hogy kiszipolyozzák a gyártókat, mely bizonyos esetekben nem teljesen alaptalan vád, mégis ennek a tendenciának jórészt mi magunk, a vásárlók vagyunk az okai, mégha nem is teljesen önszántunkból.

A mai gazdasági helyzet nem nagyon teszi lehetővé, hogy a vásárlók a drága termékeket fogyasszák, az olcsóbbik variáns kerül sajnos legtöbbször előtérbe, vagy az asztalra. Egy nem olyan régi felmérés szerint, a különböző, magyar termékek vásárlására buzdító kampányok ellenére a fogyasztók alig 10 százalékánál hullik termékeny talajra ez a felhívás. A legtöbben egyelőre az árat részesítik előnyben, nem a származást.

Csodálkozhatunk, vajon miért tudjuk ugyanazt a terméket olykor jóval olcsóbban megvásárolni egy hipermarketben, mint a szomszéd utcai „Juliska néni boltjában”? Azon is meghökkenhetünk, hogy mondjuk Németországból behozott élelmiszer miért, illetve hogyan kerülhetnek olcsóbban a boltok polcaira, mint egy hazánkban gyártott termék ára? Nos, ez egy meglehetősen komplex dolog, rengeteg számítást igényel mind a gyártók, mind az üzletláncok körében. Nagy mennyiséget vásárolnak kedvező áron, különböző piacokon különböző nyereséggel túladva azokon. Ez természetesen igen le van egyszerűsítve, hiszen a gyártóknak és kereskedőknek az összes terméket figyelembe kell venniük számításaik során.

Amikor egy gyártó egy üzletláncnak ad árajánlatot, akkor a vélt későbbi nagy mennyiségű eladás érdekében és a nagyon erős konkurenciaharc miatt a listaár alatt fogja ezt megtenni. Ez több tíz százalékot is jelenthet. Máris előnyben van az üzletlánc. A gyártóknak emellett be kell kalkulálniuk azt is, hogy termékenként úgynevezett belistázási díjat kell fizetniük, ami azt jelenti, hogy a terméket befogadja a lánc, azt nyilvántartásba veszi. Nem felejtheti ki a „polcpénzt”, „marketing hozzájárulásokat”, „időszakonkénti akciók”, stb., melyek mind csökkentik még a termék beszállítási árát. Ez akár odáig is fajulhat, hogy egy üzletlánc, terméktől függően, a listaár 50 százalékáért kapja a terméket, amíg „Juliska néni” teljes áron, akinek esélye sincs kicsiny boltjával versenybe szállni a nagyokkal.

Mégis a legtöbb esetben megéri a gyártóknak üzletláncokkal kereskedni, hiszen előnyükre szolgál a vélhetően nagy mennyiségű eladás és sok esetben a külföldi piacra való bejutás is kecsegtet. A láncok legtöbbje az árubeszállítást központi raktárba kéri, mely lényegesen kedvezőbb a gyártók számára, mint egyesével felkeresni országszerte a kis üzleteket.

Forrás: Élelmiszerteszt ▶▶

Feltöltve: 2019-08-30

Tetszett a cikk? Katt a tetszik, és megosztás gombokra!


Hozzászólások

Amennyiben szeretne hozzászólni a témához, kérjük regisztráljon a regisztráció menüben! Az ott bejegyzett felhasználónevével, és jelszavával tud majd itt belépni. A felhasználók e-mail címe nem jelenik meg nyilvánosan.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a szerkesztőség nem folytat véleménycserét a hozzászólásokban. Amennyiben kérdésük lenne hozzánk, e-mailben állunk szíves rendelkezésükre. A hozzászólások tartalmáért az Élelmiszerteszt üzemeltetője semminemű felelősséget nem vállal, és fenntartja magának a jogot felhasználók indoklás nélküli kizárására.

Szeretnénk megkérni Önöket, hogy a hozzászólásokban mellőzzék a trágár szavakat, megőrizve ezzel a téma fontosságát, és komolyságát! Köszönjük szíves megértésüket!

felhasználónév

e-mail cím

Az adatvédelmi nyilatkozat pontjait elfogadom

Kérjük, írja be a biztonsági kódot!

bizkod


Partnereink

Kíváncsi partnereink termékeire? Szeretne többet megtudni róluk? Kattintson a képekre, és látogassa meg weboldalukat!

Eddig 203772 látogatónk volt

Legfrissebb feltöltések...

A fagyasztott és a gyorsfagyasztott húsok közötti különbségek, jellemzőik.

Feltöltve: 2019-10-08

Termékjelölések - Árulkodó sorrend

Feltöltve: 2019-10-07

A ketchupok tesztje rávilágított a jelölések hibás gyakorlatára

Feltöltve: 2019-09-18

Vegyes tapasztalatok a nyári szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzésen

Feltöltve: 2019-09-05

Legújabb tesztjeink...

Füstölt szárazkolbász teszt

Feltöltve: 2019-06-03

Fonott kalács teszt

Feltöltve: 2019-04-15

Libazsír vs. kacsazsír, vízi szárnyas zsírokat teszteltünk!

Feltöltve: 2019-04-09

Kifli teszt

Feltöltve: 2019-03-08

Termékbemutatók...

100% libamáj titok, konzervbe zárva...

Feltöltve: 2018-09-14

Békési Moruga - Egy igazán csípős kolbász

Feltöltve: 2018-02-28

Egy igazi magyar finomság: Tepertő

Feltöltve: 2017-11-11

Így vásárolj fűszerpaprikát

Feltöltve: 2017-11-06

© Élelmiszerteszt.hu - Minden jog fenntartva • Készítette: Quasar

a lap tetejére